Vähän hömpänpömppää..

Käytiin tässä yks viikonloppu Marsaxlokissa, etelässä semmosessa söpössä pienessä kalastajakylässä ja käytiin siellä pienellä veneajelulla :)

Tonnikalaviljelyä

Kävimme myös Maltan kansallisessa akvaariossa 😊 Alla kuvia ja video sieltä.

Pätee varmasti kaikkialla!

Akvaarion jälkeen kävimme vielä tutustumassa Popeye-village eli Kippari-Kalle kylään. Siinä oli kyllä muumimaailmalle kova kilpailija, vaikka paljon pienempi olikin. Tuolla vaan oli sisustettu viimesen päälle kaikki ihanasti ja kaduilla liikkuvat hahmot olivat ihan huippuja. Siellä myös puolen tunnin välein järjestettiin erilaista ohjelmaa. Itse Kippari-Kallea emme kyllä kerenneet näkemään.

Rannallakin ollaan nyt parina kertana käyty, tässä Golden Bay. Nimensä mukaisesti siellä oli kultaista hiekkaa 😍

Alla kuvia Had-Dinglistä, Dingli Cliffs on siellä suuri nähtävyys. Kuten myös tämä paimentolaismies lampaidensa kanssa. Satuin juuri hänen tilansa portin tienoille, kun hän oli päästämässä nuo lampaansa 😍 Sitä en tiedä mihin ne menivät, mutta äärimmäisen näppärästi osasivat ja tiesivät mihin mennä!

Tällaisia hautausmaita on täällä. Vähän ehkä tyyli vaihtelee, mutta kaikissa tuo pohja on tuommoista kiveä ja kaikilla haudoilla on kuvat vainajasta.

Työkaveri vinkkasi puolikkaasta maratonista minulle, kun oli ensin yrittänyt pari viikkoa saada minua lähtemään viihteelle, kaupunkiin, joka on täynnä baareja. Nyt sitten, kun kävin juoksemassa sen puolikkaan, taisi tajuta, että viihdyn ehkä vähän erilaisemman aktiviteetin parissa... 😅
Hän myös osasi neuvoa minulle toisen työkaverin, joka oli lähdössä kannustamaan miestään sinne, niin pääsin heidän kyydillään lautalle. Helpotti ihanasti siirtymistä sinne 😊
Itse juoksu olikin sitten se haastava, 21km ylä- ja alamäkeä toisensa perään. Melko loivia kahden-kolmen kilometrin nousuja Gozon saarella, upeissa maisemissa siis 😍 Keli oli mäkiä haastavampi, sen verran kuumasti osaa aurinko porottaa jo aamupäivästä niin oli kyllä todellinen voittajafiilis maalissa 😊

Lähtö 💪

02:08:28:573 👏

Comino-saaren Blue Laguunilla vierailimme viime viikonloppuna ja oli kyllä juurikin niin kaunista siellä kuin kaikki lupasivat. Vesi oli aika viileää, mutta kyllä siellä silti muutaman kerran käytiin uimassa :')
Kun lautta lähti takaisin Maltalle, se kiersi vielä Crystal Laguunin kautta, jossa oli ihanan näköisiä luolia 😍

Sunnuntaina kävimme Gozolla ja kävimme katsomassa Azure Window'n rippeitä, jotka ovat jääneet jäljelle siitä, kun se romahti.

Kiteytynyttä merisuolaa 😍

Pitkälle en päässyt Azure Window'n alle, kun meduusoja alkoi tulla vastaan 😅

Tällaisen tapahtuman perässä ajellemme bussilla, tässä juhlittiin menestystä jalkapallon parissa.

💟: Helianna

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Perillä 💟

..ja vähän asiaakin

Roles, principles and hand hygiene